هرادیزاین محصولی جدید از شرکت کناف

صفحه اصلی/آکادمی/مقالات/هرادیزاین محصولی جدید از شرکت کناف

هرادیزاین محصولی جدید از شرکت کناف

هرادیزاین از پشم چوب طبیعی همراه با پودر مگنزیت و آب ( جهت چسبندگی ) بدون مواد افزودنی تشکیل شده اند. هم چنین این محصول از جمله ” محصولات سبز” کاملا طبیعی و صد در صد قابل بازیافت و عاری از هر گونه مواد افزودنی و شیمیایی می باشد . 

پانل های هرادیزاین مستحکم در برابر ضربات مکانیکی ، مقاوم در برابر رطوبت ، قابلیت رنگ پذیری و جاذب صوت هستند و برای آکوستیک نمودن فضاهای ورزشی، آموزشی، سالن های آمفی تئاتر، استخر و ساختمان های اداری بسیار مناسب می باشند . 

هرادیزاین در سه طرح اصلی و به ضخامت های ۱۵،۲۵،۳۵ میلیمتر و در ابعاد ۶۰۰، ۱۲۰۰،۲۴۰۰ میلی متر تولید می شوند . 

پنل های هرادیزاین را می توان بصورت دیوار پوششی برروی دیوار زمینه و یا بصورت سقف کاذب (یکپارچه و مشبک) برروی سازه های کناف اجرا نمود.

توجه گردد که ابعاد پنل های موجود در انبار دقیقا۶۰۰*۱۲۰۰ میلیمتر بوده که این ابعاد جهت اجرا در سقف کاذب مشبک مناسب نمی باشند.

در صورت نیاز به اجرای سقف مشبک هرادیزاین، ابعاد پنل بایستی۵۹۵*۵۹۵ و یا ۵۹۵*۱۱۹۵ میلیمتر باشند. همچنین صرفاً در صورت استفاده از ابعاد۵۹۵*۵۹۵ میلیمتر می توان از ضخامت ١۵ میلیمتر این محصول استفاده نمود، در غیر اینصورت حداقل ضخامت مورد استفاده بایستی ٢۵ میلیمتر باشد.

 

 

هرادیزاین

زیر سازی ولایه گذاری :

نوع پروفیل مورد استفاده جهت نصب هرادیزاین ،CD60 و یا حداقل استاد ۷۰ می باشد . استفاده از پروفیل F47-4000 به هیچ عنوان مجاز نمی باشد . 

آویز های مورد استفاده در سقف کاذب هرادیزاین از نوع آویز نانیوس می باشد و اجرای سقف کاذب با آویز ترکیبی مجاز نمی باشد . 

پیچ ها از نوع پیچ های آکوا پانل SN2.5 و SN39 بوده که به ترتیب جهت نصب پانل ها با ضخامت ۱۵ و ۲۵ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد . 

هنگام پیچ زنی ، توجه گردد که پیچ ها حداقل ۲۰ میلی متر از لبه هرادیزاین ها فاصله داشته باشد بدیهی است فاصله مرکز تا مرکز دو پیچ جانبی در این حالت ۴۰ میلی متر خواهد بود . 

هم چنین باید توجه شود که پیچ به صورت عمود بر سطح پنل اجرا شود و لبه پیچ با سطح روی پنل هم سطح شود ( اصطلاخا سرپیچ در داخل پنل فرو نرود ) این امر باعث می شود که محل پیچ ها پس از رنگ آمیزی به درستی پوشش داده شود و قابل تشخیص نباشد . 

جهت رنگ آمیزی این محصول ، حتما عملیات رنگ آمیزی به صورت پاششی با اسپری و یا پیستوله و با فاصله معینی از پنل انجام شود . استفاده از رنگ های پایه آب مانند رنگ های اکریلیک که با آب رقیق می شوند توصیه می شود . 

توصیه می شود عملیات رنگ آمیزی پنل بر روی زمین انجام گیرد و سپس عملیات نصب صورت پذیرد. پس از اجرای پانل ها  محل پیچ ها  و بریدگی های کوچک با رنگ پوشش داده شوند . 

 

هرادیزاین

سایر نکات فنی واجرایی 

در فضای با رطوبت بالا مانند استخر ها ، انتخاب رنگ مناسب ، بادوام ومقاوم در برابر رطوبت و گاز کلر جهت پوشش هرادیزاین الزامی میباشد . در این گونه فضا ها استفاده از پنل با ضخامت حداقل ۲۵ میلیمتر اکیدا توصیه می شود . 

اجرای پنل های هرادیزاین به ضخامت ۱۵ ملی کتر در استخر ها مجاز نمی باشد. هم چنین زیر سازی مورد استفاده در این گونه فضا ها بایستی از نوع مقاوم در برابر خوردگی باشند و یا توسط لایه محافظ مازاد (پرایمر قیری ) روی تمام سطوح زیر سازی و آویز ها پوشش داده شوند .

 

 

 

 

۱۳۹۸-۱۱-۱۵ ۱۰:۴۶:۳۶ +۰۳:۳۰ آکادمی, مقالات|