ویدیو آموزشی شرکت باروگر- قسمت دوازدهم

صفحه اصلی/آکادمی/فیلم‌های آموزشی/ویدیو آموزشی شرکت باروگر- قسمت دوازدهم

در ویدیو آموزشی شرکت باروگر – قسمت دوازدهم به صورت اجمالی با انواع دیوار های پوششی کناف آشنا خواهیم شد .

انواع دیوار های پوششی کناف :

۱- دیوار پوششی بدون سازه :ساختار های سریع و کارآمد ی جهت بازسازی دیوار های بنایی قدیمی ، پوشش دیوار های بنایی جدید و بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان ها می باشند . در این ساختار از یک لایه پانل گچی یا پانل مرک استفاده می شود . صفحات مذکور بدون زیر سازی فلزی به وسیله چسب خمیری مخصوصی به نام پرلفیکس مستقیما به دیوار زمینه متصل می گردند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه حاصل می شود . سطح به دست آمده قابلیت اجرای رنگ ، کاغذ دیو.اری و پوشش های دیگر خواهد داشت . 

۲-دیوار پوششی با سازه متصل به دیوار زمینه : در این ساختار ، پانل های گچی بر روی یک زیر سازی فلزی که به دیوار زمینه متصل است پیچ می شوند. وجود فاصله آزاد میان صفحات و دیوار زمینه ، فضای تاسیساتی مناسبی جهت نصب لایه عایق و عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ، آن هم بدون نیاز به شیار زنی ایجاد می نماید . این نوع پوشش کاری راه حل مناسبی جهت غلبه بر مشکلات اجرایی دیوار زمینه ، نظیر ناشاقولی و ناصافی دیوار و یا شرایط نامناسب جهت اتصال پرلفیکس می باشد .

مثال : با این روش می توان یک پوشش برای دیوار های برش بتنی ایجاد نمود . با استفاده از این ساختار ، پوشش کاری با ارتفاع تا ۱۰ متر قابل اجرا می باشد

۳-دیوار پوششی با سازه مستقل از دیوار زمینه : به لحاظ ساختاری ، دیوار های پوششی با سازه مستقل از دیوار ، مشابه دیوار های جدا کننده کناف می باشند با این تفاوت که پنل ها در یک سمت ساختار نصب می شوند . مزیت اصلی این نوع ساختار ، عدم وابستگی به شرایط دیوار زمینه است . این نوع پوشش کاری در موارد زیر قابل استفاده می باشد : 

الف) زمانی که اجرای ساختار با کد حریق مد نظر باشد( مثال : در مقاوم سازی دیوار های بنایی در برابر حریق در ساختمان های در حال بهره برداری )

ب) زمانی که پوشش کاری با ارتفاع بیش از سه متر مورد نظر باشد . 

ج) زمانی که نصب بارهای طره ای با بارگذاری و محاسبات استاتیکی مشخص مورد نظر باشد . 

د) زمانیکه دیوار زمینه ناشاقول ، ناصاف ، سست ، دارای شرایط اتصال نامناسب ، دارای آلودگی و یا شرایط نامساعد دیگر باشد . 

ر) زمانیکه استقلال کامل پوشش از دیوار زمینه مد نظر باشد ( مثال : در برخی از پروژه ها مرمت و احیای ساختمان های تاریخی ، جهت حفاظت از دیوار زمینه در زمان بهره برداری امروزی از بنا ، می توان بدون آسیب به دیوار زمینه یک پوشش ایجاد نمود )

 

با مشاهده ویدیو آموزشی شرکت باروگر- قسمت دوازدهم به صورت کلی با دیوار های پوششی کناف آشنا خواهید شد  

۱۳۹۷-۹-۷ ۰۷:۰۹:۱۷ +۰۳:۳۰ آکادمی, فیلم‌های آموزشی|