ویدیو آموزشی شرکت باروگر – قسمت ششم

صفحه اصلی/آکادمی/فیلم‌های آموزشی/ویدیو آموزشی شرکت باروگر – قسمت ششم

در ویدیو آموزشی شرکت باروگر – قسمت ششم به معرفی و نحوه اجرای سقف کاذب ثابت D112a می پردازیم :

ساختار این سقف شامل یک زیر سازی فولادی سبک با سازه گذاری در دو جهت (به صورت متعامد ) وده که پنل ها در یک یا دو لایه بر روی آن نصب می شوند . با توجه به عملکرد بالای سقف D112a می توان از این نوع سقف کاذب در بسیاری از فضاها و در طرح های تزئینی متنوع و زیبا استفاده نمود .

 

اجرای زیر سازی D112a:
اجرای سازه تراز: به وسیله ریسمان رنگ پاش ، خط تراز سقف کاذب بر روی دیوار پیرامونی مشخص می شود. سازه تراز در محل خود به وسیله اتصال مناسب و در فواصل معین (مطابق جدول زیر ) به دیوار زمینه متصل می گردد . توجه شود که در کلیه ساختار ها ی سقف یک پارچه کناف، سازه تراز به ۲ صورت قابل اجرا است .

نکات فنی : 

۱- فاصله اولین عامل اتصال از انتهای سازه تراز نباید از ۱۰ سانتیمتر بیشتر باشد . 

۲- برای اتصال سازه تراز به دیوار خشک می توان از پیچ TN یا FN استفاده نمود . در صورتی که زیرسازی در محل اتصال وجود نداشته باشد، می توان قبل از پنل گذاری ، یک نوار تسمه فولادی گالوانیزه به عرض ۱۰۰ و ضخامت ۰٫۶ میلی متر را به صورت سراسری در تراز مورد نظر به وسیله پانچ یا پرچ بر روی استاد ها اجرا نمود، تا زیر سازی در تمام نقاط در تراز سقف ایجاد گردد . 

۳- در صورت بنایی بودن دیوار پیرامونی ،سازه تراز پس از نازک کاری و بر روی پوشش نهایی گچ دیوار اجرا می شود . هم چنین باید نوار چسب جدا کننده در حد فاصل سازه تراز و دیوار قرار گیرد و در صورت نیاز به ایجاد خط سایه در فصل مشترک دیوار و سقف ( به ویژه در دیوار های با پوشش کاشی یا سنگ) می توان پنل را با فاصله از دیوار جدا نمود و لبه آن را به وسیله جی بید پوشش داد . 

 
۱۳۹۷-۴-۳۱ ۱۱:۵۸:۰۳ +۰۴:۳۰ آکادمی, فیلم‌های آموزشی|